За да сте здрави, пийте повече вода


Специалистите съветват да пием достатъчно вода, за да сме здрави. Според тях е добре преди хранене да изпиваме поне по две чаши вода, за да забързаме метаболизма и да постигнем по-лесно мечтаното тегло. Добре е да знаем, че понякога тялото бърка жаждата с глада, затова изяждаме повече, отколкото е необходимо.

Пиенето на вода ще помогне да контролираме приема на храна.  Всяка сутрин започвайте с чаша вода, така трябва да завърши и денят ви. Дръжте шише пълно с вода или чаша на нощното шкафче, за да ви подсеща.

Ето и лесен начин да калкулирате точно колко вода е нужна на вашия организъм:

 

Вземете предвид теглото. Умножете по 2/3, така че да получите около 70% от теглото си. Ако сте 80 килограма разделете на 2/3 и ще получите, че трябва да пиете по около 4 литра на ден.

 

Активността ви през деня няма как да не повлияе. След като тренирате или извършвате повече физически труд и се потите, имате нужда от повече вода. Вече ще имате нужда от допълнително литър или два вода за тренировка продължила поне половин час. Ако тренирате повече, се увеличава и количеството вода.

Може да добавяте малко билки или краставица, лимон и ягоди към водата, за да ви е  по-вкусна, но не взимайте готови напитки от магазина.