Проучване: Японците чистят в домовете си най-много


Във всичките 6 страни взели участие в изследването, 80% от респондентите заявяват, че чистият дом е важен за тях. Резултатите обаче са доста различни, когато говорим за това колко време прекарват средно в почистване на дома. 87% от японците и 67% от германците отделят по-малко от 3 часа на седмица в дейности свързани с почистване на дома, като включим и 7% от японците и 4% от германците, които са заявили, че не се занимават изобщо с почистването на дома си. Резултатите в САЩ, Англия и Франция са различни, там малко над 50% от хората. Около 40% от запитаните в тези три страни са отговорили, че им трябва повече време, докато този процент в Аржентина е 75%.

 Само 35% от французите са отговорили, че мразят да чистят, докато в Япония 68% от запитаните са казали, че го намират за неприятно. Две трети от французите са заявили, че пускат прахосмукачка и бършат прах дори и да няма видима нужда от това. При германците, англичаните и американците този процент е под 40.

 Германците се смятат за по-ефективни от всички останали с 82%, като 43% от тях залагат на използването на сода за хляб и лимонов сок.  В Аржентина от друга страна домакините, които предпочитат да използват химически препарати са 86%. В другите три страни пък е по-висок процента на хората, които предпочитат да използват електрически уреди за почистване, като прахосмукачка и парочистачка.

56% от тях почистват редовно, без значение мръсно ли е или не. Почистването изцяло с химически препарати е най-малко предпочитано в Япония, само 51% от запитаните. Във всички страни половината от запитаните са отговорили, че при почистването си имат помощник член на семейството. При французите този процент е най-нисък и повечето хора са индивидуалисти, когато става въпрос за почистване.

 52% от германците са заявили, че не са почиствали прозорците си до сега. Процентът на тези, които не си падат по чистенето на банята са 38%. Бърсането на прах пропускат само 16%.

Използваните данни се основават на он-лайн проучвания от YouGov Deutschland GmbH, от които участваха 9439 души. Резултатите са претеглени и са представителни за немското, британското, американското, японското, аржентинското и френското население на 18 и повече години.