Плодова диета може да ни звучи като страхотна идея за лятото. Но специалистите предупреждават, че и в този случай важи добре познатата максима - много хубаво не е на хубаво.

Плодовете са пълни със захар, макар тя да е натурална и да е далеч по-малко вредна от преработената във всички сладки изделия, които ни изкушават. Освен това, плодовете се славят с високо съдържание на фибри. Някой от тях се разграждат лесно от организма, други - не толкова.

Ролята на фибрите е да създават естествена преграда в червата, за да не се абсорбира цялата захар от плодовете и така черният дроб да се затормозява. Така няколко ягоди или един банан могат лесно да ни накарат да се почувстваме сити, именно заради фибрите.

Това прави риска от преяждане доста по-малък. Въпреки това, може да си докараме известни стомашни неразположения, особено ако сме с по-чувствителна храносмилателна система.

А и трябва да се прави разлика между консумацията на свежи плодове и плодови сокове, пише Time. В соковете захарта е много повече и дори може да доведе до повишен риск от диабет. 

Важно е и какви точно плодове консумираме. Бананите, ананасът и другите тропически, може да имат високо съдържание на захар, но са богати и на фибри, които балансират.

За разлика от тях, гроздето може да се определи като "малки торбички със захар", защото съдържа прекалено малко фибри, които да стопират абсорбирането й от храносмилателната система.