Добавете тези 10 храни в менюто си, те предпазват от рак


Добавете тези 10 храни в менюто си. Те са не само здравословни, но и ще ви помогнат да държите рака далеч от себе си.

 

1. Чесън

Чесънът съдържа серни съединения, които стимулират естествените защитни сили на имунната система. Той естествено се бори с рака и пречи на растежа на евентуален тумор. Според проучванията, чесънът може значително да намали риска от рак на стомаха.

 

2. Броколи на пара

Броколито е идеалната храна за предотвратяване на рак, но трябва да се хапва често. Но забележете, според проучванията, 97% от флавоноидите, борещи се с рака, се унищожават след обработка в микровълнова. Така че приготвяйте броколито на пара или консумирайте сурово. Можете да го добавите към супи или салати.

3. Бразилски орех

Бразилските орехи са богати на селен - минерал, който кара раковите клетки да се самоунищожават и спомага клетките да възстановят своето ДНК. Според проучване, проведено в петгодишен период в университета в Аризона, 200 микро грама селен дневно (количеството в 2 орехчета), води с до 63% по-малко тумори на простата, 58% по-малка вероятност за рак на дебелото черво, 46% на белия дроб и 39% общо понижаване на смъртните случаи от рак.

4. Лимонада или фреш

Препоръчително е всеки ден да приемате доза цитрусови плодове. Можете да си направите домашна лимонада или фреш. Цитрусите намаляват наполовина риска от рак на устната кухина, гърлото, стомаха.

5. Половин чаша боровинки сутрин

Добавете към закуската си половин чаша боровинки. Те се нареждат на една от челните позиции по отношение на антиоксидантната им сила. Антиоксидантите неутрализират свободните радикали, които са нестабилни съединения, които могат да увредят клетките и да доведат до рак.

6. Артишок

Артишокът е чудесен източник на силимарин - антиоксидант, който може да помогне за предотвратяването на рак на кожата. За да консумирате този зеленчук, отлепете външните листа и премахнете дъното и върха. След това сварете или пригответе на пара за около 30-40 мин. Можете да потопите всяко листо във винегрет или чеснов сос.

7. Сьомга на скара

Според австралийско проучване, при хората, които ядат четири или повече порции риба седмично, рискът от от левкимия, миелома и неходжкинов лимфон намалява с близо 1/3. Хапването на мазна риба като сьомга, скумрия, сардина, както и морски дарове, като скариди и миди, намалява риска от ендометриален рак при жените.

 

8. Киви

Кивито е малка „ръчна граната“ за превенцията на рака. То е богато на антиоксиданти и витамин С, Е и лутеин.

9. Лук

Диета, богата на лук, може да намали риска от рак на простатата с 50%. Лукът е най-полезен, когато се консумира суров (например в салата). Опитайте пресен или див лук за по-мек вкус.

 

10. Кисело зеле

Според Финландско проучване, процесът на ферментацията в производството на кисело зеле произвежда няколко други анти-рак съединения, включително и сулфорафан. За да намалите съдържанието на натрий, изплакнете добре консервата или буркана преди да консумирате.