Защо цените на луксозните парфюми са толкова високи


Кой не обича да ухае хубаво и да направи силно впечатление с парфюма, който използва? Когато обаче отидем в парфюмерийния магазин, всеки знае, че за да се сдобие с нещо добро и качествено, трябва да бръкне по-дълбоко в портфейла си. И мнозина се питат - защо луксозните аромати са толкова скъпи?

Ето и отговорите:

Три са основните елементи, които формират цените на парфюмите - използването на редки и ценни съставки, луксозни опаковки и разбира се разходите, които отиват за маркетинговите кампании и реклама.

Съставките

Една от причините за цените на ароматите са съставките от които се приготвят - ценни екстракти от редки животни, дървета и цветя. Като например амбрата, която се образува в червата на кашалотите.

От растенията пък се добиват етерични масла, като за направата само на няколко милилитра са необходими хиляди цветя. Парфюмът Joy на Jean Patou съдържа масла, които са извлечени от 10 хиляди цвята жасмин, ръчно събирани в градчето Грас на Френската Ривиера.

Ауд е друга много ценна съставка на парфюмите, която се добива само от най-старите и диворасли дървета агар. 

Опаковки и шишенца

За много дами шишенцето на парфюма им има много по-голямо значение дори от самия аромат. Повечето дизайнери прекарват месеци в скицирането и изработването на атрактивни опаковки. Често те са произведени ръчно и от скъпо стъкло. Понякога са украсени с кристали или скъпоценни камъни. Има и парфюми, чиито шишенца се затварят с капачки от чисто злато. Но, дори и да не са използвани благородни метали, опаковките са едни от основните елементи, които формират цените на дизайнерските аромати.

Най-скъпият аромат създаван някога е Golden Delicious Million Dollar на американската компания DKNY. Както подсказва името му, парфюмът струва точно толкова - 1 млн. долара. Шишенцето му е инкрустирано с близо 3 хиляди скъпоценни камъни, сред които диаманти и сапфири. Изработването само на един брой от него отнема 1500 часа работа.

Силна рекламна кампания

За да бъде ефективна една реклама, тя трябва да бъде добре подплатена финансово. За да останат ексклузивни, някои парфюми умишлено се изработват в лимитиран брой. Така за да ги притежават и да демонстрират престижа си, богатите хора са готови да платят за тях космически суми.

Често при рекламата на парфюми се използват световни знаменитости, които стават лице на аромата. А, това струва скъпо. Също така се снимат рекламни клипове на екзотични дестинации, а излъчването им в прайм тайм или четени издания достигат шест цифрени суми.