Витамините, които правят кожата ни красива. Ето къде ще ги откриете


Първото нещо, което привлича вниманието, когато се срещнем с някого е лицето му. И колкото и да казват, че ума и сърцето правят човек красива, първото впечатление винаги е лицето.

В съвременния свят има доста козметични препарати, маски и кремове, които могат да поддържат кожата в добро състояние. Обаче залогът на красива кожа изобщо не е някой продукт в бурканче или тубичка. Основата на красотата се крие до голяма степен в правилното и здравословно хранене.

Правилното хранене на кожата отвътре

Диетата трябва да бъде хармонична, а именно: да не изключва никакви растителни или животински продукти и да се храним редовно. Изключете обаче посещенията в заведения за бързо хранене и всякакви сладки газирани напитки. Напълно премахнете от диетата си всички пържени и пушени храни.

Пийте много вода, защото основната хидратация на кожата идва отвътре, а не с помощта на кремове или серуми. Изключете напълно алкохола и пушенето.

Какви продукти трябва да се консумират:

Такива, които съдържат витамин А, който помага елиминиране на нежеланите мазнини и съответно акнето. Също така помага за производството на колаген и еластин, които повишават еластичността на кожата. Витамин А съдържа се съдържа в следните продукти: сирене, мляко, яйчен жълтък, масло, риба, черен дроб.

Витамин В пречи на процеса на стареене на кожата на лицето, подобрява функционирането на капилярите, доставя кислород, лекува екзема и дерматит и предотвратява тези заболявания. Този витамин се съдържа в бобовите растения, черния дроб, млечните продукти, рибата, листни зеленчуци.

Витамин С се бори срещу отрицателните ефекти на свободните радикали, предотвратява стареенето на кожата на лицето и е отговорен за производството на колаген. Също така елиминира неблагоприятните ефекти на околната среда и неутрализира разрушителния ефект върху кожата на ултравиолетовите лъчи на слънцето. Витамин С  има в изобилие в  лимоните и други цитруси, в червения пипер, касиса, тиквата, патладжаните, краставиците и морковите.

Витамин D е отговорен за работата на подкожните съдове и равномерността на текстурата на кожата на лицето. Съдържа се в черния дроб, маслтоо, рибеното масло, млечните продукти и яйчения жълтък.

Витамин Е предотвратява процеса на стареене и негативния ефект на ултравиолетовата радиация, лекува всички рани. Също така е отговорен за производството на естроген - основният женски хормон на красотата. Помага за усвояването на витамин А, поддържа перфектно балансирано пролетно състояние на кожата на лицето.

Има го в суровите семена, киселеца, доматите, морковите, бадемите, в почти всички видове зеле, киви, боровинки, пшенични зърна.

Витамин Р спомага усвояването на витамин С и забавя процеса на стареене, както и лошите последици от външните фактори на околната среда. Също така предотвратява и елиминира алергичните реакции. Този витамин се съдържа в цвеклото, морковите, дивата роза, елда, зелен чай, лимон, картофи, домати, зеле.

Всички тези продукти трябва да се консумират в сурови, варени или задушени. С течение на времето правилното хранене ще се превърне в навик и кожата на лицето ви ще ви се отблагодари с блясък и красота!