Виктория Бекъм празнува 10-годишен юбилей в модния бизнес


Неутвърдената и без опит в света на модата, Виктория Бекъм пуска своята запазена марка „VB“ през 2008 г. в Ню Йорк, отвъд Атлантическия океан, далеч от родната си Великобритания.

Десетилетие по-късно тя ще участва в неделя, в Лондонската седмица на модата за първи път при триумфалното си завръщане у дома вече като дълбоко уважаван дизайнер и предприемач.

Бившата певица от Спайс Гърлс управлява една империя, състояща се от четири линии за облекло, повече от 400 търговски обекта в над 50 държави и офиси в Лондон и Ню Йорк.

В самото начало Бекъм, дългогодишна модна икона, се изправя пред страховито предизвикателство: да убеди конкурентната и взискателна индустрия, че може да остави трайно впечатление у непредубедените модни фенове.

Възползвайки се от възможността да надмине статуса си на поп звезда и футболна съпруга, тя постепенно печели широко признание, дори от светила в модата като Карл Лагерфелд - творческият гений зад Шанел.

"Много я виждаха като още един пример за знаменитост, която иска да има модна линия без специализирано обучение", казва пред АФП Андрю Гроувс, професор по моден дизайн в Уестминстърския университет. "Чрез упорита работа и решителност, тя опроверга онези ранни погрешни критики."

В продължение на десетилетие, 44-годишната Бекъм се осмели да разработи и аксесоари, да разшири продажбите си в международен и онлайн формат и да увеличи сътрудничеството си с представители на Рийбок, Таргет и Есте Лодер.

Нейният стил се разви - от шикозния класицизъм, който бележи първите й стъпки във висшата мода до по-смелите разчупвания и живи цветове - неоново оранжево, ментово зелено, лилаво – по-съвременни предложения.

Тя твърди, че тайната на нейния успех е в неуморна работна етика и подкрепата на семейството й – съпругът й, футболната суперзвезда Дейвид, и техните четири деца.

Марката Виктория Бекъм се оценява, според списание „Моден бизнес“, на 100 млн. паунда.