Важните храни за жените на 30, 40, 50, 60 години


За дамите на 30

Диетата за жени над 30-годишна възраст трябва да включва повече зеленчуци, полезни мазнини и желязо, за да се намали рискът от появата на анемия.

Кариерата, социалният живот, децата, всички те са потенциални потребители на вашата енергия. Ето защо, освен пълноценния сън, в тази възраст се нуждаете от балансирано хранене, което да задоволи вашите енергийни нужди. 
Също така е важно да намалите консумацията на нишестени въглехидрати и захари и да се съсредоточите върху протеините. Тези храни ще ви осигурят последователно и устойчиво отделяне на енергия. 
Ако сте бременна или планирате да имате бебе, уверете се, че диетата ви съдържа достатъчно естествена форма на фолиева киселина. Храни, които ни помагат да бъдем енергични са червеното месо, зелените листни зеленчуци, ядки, семена, бобови
 

За дамите на 40

Жените над 40-годишна възраст трябва да изключат от храненето си рафинираната захар и да я заменят с полезни източници на въглехидрати, като киноа, овес или сладки картофи. 
В повечето случаи теглото започва да нараства точно след 40, така че е много важно да сте внимателни към захарта, която консумирате, и рафинираните нишестени въглехидрати.

В допълнение, през това десетилетие сте по-склонни да страдате от проблеми като високо кръвно налягане, което означава, че трябва да контролирате и приема на сол. Захарта заменете с мед, кленов сироп, стевия. Добавете към ежедневното си хранене антиоксидантни храни като плодове и зеленчуци, зелен чай.

 За дамите на 50

Най-добрата диета за жени над 50 години е тази, която поддържа здрави костите. Естрогенът ще помогне за защита на костите ви, тъй като с напредването на възрастта тяхната устойчивост намалява. 
Следователно, през 50-те си години, жените е важно да си осигурят хранителни вещества, необходими за поддържане здравето на костите. Храната ви трябва да е богата на калций, магнезий, витамин D, витамин К и бор.

Също така, уверете се, че получавате достатъчно, но не прекалено много протеини, за да поддържате здравето на костите и да възстановите мускулите. 
На тази възраст може да имате проблеми с червата и храносмилателната система, които вече не могат да функционират толкова ефективно, както преди. За здрава храносмилателна система хапвайте артишок, зелени зеленчуци, кисело мляко.

 За дамите на 60

На тази възраст тялото по-трудно абсорбира витамините и минералите и се нуждаете от по-малко калории, тъй като и сте по-малко физически активни. Имунната система отслабва, което значи, че е добре да не допускате дефицит на цинк. Добри хранителни източници на този минерал са месото, млечни продукти, ядки, бобови растения, пълнозърнести храни. В дневното ви меню трябва да има оптимално количество витамин D, което може да се открие в яйцата, по-мазната риба, свински черен дроб, млечни продукти. 
За да поддържате мозъчната функция в добра форма хапвайте плодове, зеленчуци, пийте зелен чай и от време на време по чаша хубаво червено вино.