Оставете джаджите! Говорете с децата си!


Родителите трябва да оставят настрана телефоните си и да разговарят със своите деца, за да развиват речника им.

Затова настоява писателят Филип Пулман, цитиран от „Индипендънт“.

Авторът на „Неговите тъмни материали“ вярва, че семействата трябва да помогнат на децата си да подобрят езиковите си умения, преди да започнат училище.

"Изпълвам се с отчаяние, когато видя някой да бута количка с дете в нея, а родителите, които вървят отзад, говорят по мобилен телефон“, каза Пулман.

"Не изключвайте детето от разговорите. Говорете с тях, ангажирайте ги. Те няма да разбират всичко, което казвате, но обичат да бъдат ангажирани. И това е най-добрата основа за успех при всички видове език по-късно, четене, писане, говорене слушане. Това е несравнимо важно."

Коментарите на известния писател идват след проучване, проведено по-рано тази година, което установи, че близо половината от пет и шест годишните са изложени на риск от по-слабо присъствие и представяне, защото имат ограничен речник.

След проучването правителството обяви, че ще даде на родителите съвети как да пеят детски песни и да учат децата на азбуката, преди малките да тръгнат на училище в опит да предотвратят липсата на думи в детското съзнание.

В интервю за Прес Асосиейшън Пулман добави, че поставянето на тестове и действията за научаване от децата на „списъци с думи" не е ефективен начин за обогатяване на речника.

Авторът обвинява правителството, че гледа на изпитите като на „фетиш“, който обаче унищожава живота на децата и призова тестовете да бъдат премахнати в полза на учители и деца, които четат за удоволствие.

Пулман допълва, че децата трябва да бъдат подлагани на тестове на определен етап от обучението си. „Те трябва да имат изпити, но да ги превърнем в пълна фетиш и да накараме самото съществуване на училището да зависи от успеха на тях е просто чудовищно. Това е абсолютно чудовищно. Няма нужда от това. Това е вредно, разрушително, напълно контрапродуктивно."