Кендал Дженър отново на прицел заради скандалната реклама на Pepsi


Убийството на Джордж Флойд в Минеаполис, Минесота, доведе до масови безредици и сблъсъци с полицията в САЩ. Протестите доказват, че неравенството в страната и по света все още е основен проблем.

Подобни прояви на насилие към цветнокожите не се случват за първи път. За съжаление обаче все още няма категорично решение на проблема.

Не и за Pepsi. През 2017 година компанията повярва, че е открила начин за справяне с полицейската бруталност. И пусна реклама с участието на топ модела Кендал Дженър, която подава напитката на полицейски служител по време на протест и конфликтите спират на мига.

Рекламната стратегия на Pepsi предизвика обществено недоволство, заради омаловажаването на подобни прояви за социална справедливост.

Тогава след масови критики компанията спря разпространението на клипа и той повече не беше коментиран. А, самата Кендал се извини и заяви, че не е подценила проблема с полицейското насилие, като се е съгласила да участва в рекламата.

Но, събитията от последните няколко дни подсетиха хората за противоречивата реклама и това, колко още усилия са необходими за справяне с проблемите освен споделянето на газирана напитка с някого.

Коментарите в социалните мрежи не закъсняха. Някои от тях гласяха: „Къде е Кендал Дженър, когато ни е най-нужна?”, „Иска ми се Кендал да отвори кенче Pepsi, за да разрешим проблема с расизма” и т.н.

Малко след като рекламата бе спряна от Pepsi, Дженър призна в епизод на „Keeping Up With Kardashians“ със сълзи в очите, че се е „чувствала зле“ и „никога не е имала намерение да нарани някого“.

автор: Мария Николова