Fendi предлага соц пластмасова чанта за 490 euro


Италианският луксозен бранд Fendi предлага "бонбони за ръце" - кокетни чантички в пастелни тонове. Те са на цена 490 евро на сайта за онлайн поръчка.

Ако нямате тази чанта в момента, родителите ви или техните родители определено са я имали. Вижте каква интересна съдба преминава през пластмасова съветска торба за походи за мляко в стъклен съд.

 

Потребителите в Инстаграм обаче коментират, че подобни пластмасови чантички имаше почти всяко момиче през 80-те и 90-те, особено в бившия СССР, Източните Балкани и ГДР. И те струваха стотинки (или копейки).

Първото високопоставено завръщане на съветския дизайн се състоя през 2012 г. - Марк Джейкъбс пусна полупрозрачна чанта на изложението Louis Vuitton... Как може една любима чанта на нашите баби да струва 2000 евро? Да, не беше пластмаса, а изработена от отлична италианска кожа.

Година по-късно легендарният дизайн също повлия на новата чанта Vachetta от Ралф Лорен... За разлика от Louis Vuitton, който повтаряше чантата с низовете на всеки диамант в края, лазерът на Ралф Лорън изгаряше сложни монограми и кавички. Подобни неща от различни премиум марки, дори ако те са само две, вече е тенденция. Вълната беше подхваната от масовия пазар - а пластмасовият, след като поевтиня, попадна на рафтовете на Topshop, New Yorker и H&M.

През 2017 г. чантата се върна след няколко години забрава. Отново струва по-малко - около 10 паунда, но сега е направена от рециклируеми материали. Освен това първоначалната цена на чантата през 70-те години в СССР е била 3 ​​рубли и 50 копейки. За тези пари се разгъваше, докато не стане плоска, което беше удобно за съхранение, например между стената и мебелите.

„През 60-те години се наблюдава бум на многоцветни пластмаси и синтетика по целия свят. Химическата индустрия започна да се развива сериозно, стана възможно да се използват напълно различни цветове. Нямаше как да нарисувам естествената тъкан в кисели нюанси, но аз наистина исках: Гагарин, космос, нови хоризонти - всичко това беше широко обсъждано и беше много модерно. Големите дизайнери - например Пиер Карден - работеха с голяма сила с пластмаса и насочиха модата към ярки цветни дрехи и бижута. 

Тази чанта току-що се превърна в производно на пластмасовата мода, когато креп де Чайн, вълната и ръчно изработената дантела бяха амортизирани.

Появиха се много аксесоари в ярки цветове. Производството на пластмаса засегна не само аксесоарите, но и декора на дома - пластмасови столове, чаши, чинии и чинии. На официално ниво в ежедневието на хората бяха въведени пластмаса и пяна от каучук. Чантата - кошница бързо се превърна в аксесоар, който всеки искаше да има.

Пластмасовите кошници бързо излязоха от мода, защото никой не искаше да парадира със съдържанието им. След това те се върнаха към модата през 80-те, а след това и в перестройката. Сега еклектиката е на мода, така че пластмасата не е отишла никъде - само комбинациите са се променили". 

През 2021 италианската марка отново връща на мода пластмасовата чанта-кошница, като я изтупва от прахта и добавя своето лого.

"Сладки са :) и ми харесва креативността", пише една потребителка, но дали просто не е живяла във времената на соца или е искрена, остава загадка.

Някои от коментарите "заплашват" модния бранд, че ще вземат назаем от баба си или ще открият детските си чантички и ще застрашат тази модна тенденция.