Живата легенда на киното Джина Лолобриджида на 91


Известната италианска актриса, считана за една от иконите на световното кино, Джина Лолобриджида, наскоро отбеляза своя 91-ви рожден ден.

Преди 30 години тя приключи своята филмова кариера и се отдаде на фотографията и скулптурата, където пожъна не по-малко успехи от тези в киното. За разлика от своята вечна съперница София Лорен, която преди няколко години – на 80-тия си рожден ден отказа да се снима, Лолобриджида не се крие от журналистите.

В своите интервю тя признава, че е станала киноактриса по случайност. Всъщност е учила в Академията по изкуствата в Рим вокал и е мечтаела да пее в операта или да прави скулптури. Семейството й обаче не било богато, а пред красавицата, финалистка на конкурса „Мис Италия 1947“ се откривали добри възможности да припечелва снимайки се във филми, дори и в епизодични роли.

Признанието дошло постепенно. Тя се е снимала във филми на известни режисьори като Луиджи Дзампа, Карло Лицани и Марио Моничели, но популярността идва с филма с Жерар Филип „Фанфан Лалето“ през 1952 г.

Славата на Лолобриджида е в периода 50-70-те години на миналия век. Въпреки многобройните си романчини връзки, включително със знаменити партньори от снимачните площадки, тя има само един законен брак – с югославския лекар Милко Скофич. Двамата са заедно 19 години, възпитавайки единствения син, също Милко. Развеждат се през 1971 година.

В лапите на безпощаден млад мошеник

През последните няколко години, знаменитата италианска кинодива се опитва да се откъсне от лапите на млад мошеник, който хитро завоювал доверието й. 30-годишният Андреа Пиацола се беше вкопчил в Лолбриджида, като еднолично управляваше нейното солидно имущество и капитали, пилеейки пари за скъпи коли и разкошни почивки.

Синът на актрисата Милко и внукът й Димитрий Скофич пуснаха съдебна жалба срещу него. Според тях Пиацола е приятел на сина на една от помощничките на Лолобриджида. Той се сближил с актрисата още през 2011 година, като станал постоянен гост във вилата й в Рим, изпълнявал нейните капризи, служил й като шофьор и постоянно хвалил нейните артистични и външни достойнства. След съвместно пътуване до Ню Йорк младият мъж успял да разкара всичките близки помощници, а след това и семейството й. Дори внукът й Димитрий бе изселен от дома до вилата, в който е израснал. След това Пиацола получил правата за пълноправно управление на имуществото и капиталите на Лолобриджида. Той дори водил приятелката си на луксозни почивки.

Според специалист, актрисата страда от раздвоение на личността. „От една стана, тя се чувства като неотразима дива с присъщите нарцистичност и егоцентризъм, но от друга – изпада в състояния на неувереност и подозрителност", гласи диагнозата, цитирана от римския вестник. При това тя почти маниакално се бои да не бъде излъгана, ограбена и постоянно търси „надеждни хора“, на които може да се довери. От това, казват роднините, се е възползвал младият мошеник, който държи тяхната майка и баба в „психологическа зависимост".

Преди Пиацола подобна роля изпълнявал млад испанец, от когото тя все пак се отървала навреме.