Трикове, с които да подобрим метаболизма си


Всеки от нас има поне по един познат, който се скъсва да яде и не качва нито грам. А, в същото време ние "пълнеем и от въздуха". Не е честно, но пък си има име - метаболизъм! Това означава, че някои хора са родени да горят бързо калориите, а други точно обратното.

Ако и вие страдате от забавен метаболизъм, не се притеснявайте - това не означава, че няма как да го контролирате.

Ето някои правила, които ще ви помогнат да вземете метаболизма си в собствените ви ръце и да го задържите там.

Яжте умерено и си подсигурете достатъчно протеини в диетата.

Много хора смятат, че ако ядат често през деня, това ще се отрази зле на метаболизма им. И това е напълно вярно. Когато се храним по 5-6 пъти на малки порции, ние не даваме възможност на храносмилателната ни система да си отдъхне и да обработи приетите храни. Освен това когато ядем на често, тялото ни непрестанно отделя инсулин, който е наричан "хормон на напълняването". А, ако дадем достатъчно време на организма ни да почива между отделните хранения, той ще започне да използва натрупаните мазнинки за да осигури енергия за тялото. Също така рядкото хапване ще ни помогне да не сме толкова зависими от консумацията на въглехидрати, а това ще стабилизира кръвната захар.

Не пропускайте хранения.

Ако сте свикнали да се придържате към 3 хранения на ден, не пропускайте нито едно от тях. Просто направете така диетата си, че да разпределите калорийния прием правилно. Когато пропуснете да се храните, това кара тялото ви да използва протеиновия си резерв, за да си подсигури "гориво". Така, че ако днес пропуснете обяда, а сте гладни, за съжаление това няма да накара организма да си извади малко мазнинки от вътрешната част на бедрата ви. Напротив - ще стресира организма и той ще се притесни и ще намали скоростта на метаболизма, за да има енергия за по-дълго време.

Tренирайте и не се страхувайте да вдигате тежести.

Ако целта ви е да ускорите метаболизма, тогава подобрете работата на мускулите си. Йога, пилатес, леки упражнения - те безспорно имат място в спортната ви рутина. Но, истината е в по-силовите тренировки, включващи упражнения с вдигане на тежести. Това важи и за дамите! Всичко, което ви позволява да изграждате мускулатура се отразява изключително добре на метаболизма.

Наспивайте се, за да държите хормоните в норма.

Балансът на хормоните е най-деликатното нещо в човешкото тяло. И макар много хора да ги подценяват, те са отговорни за най-важните функции на организма ни. Добре известен факт е, че недоспиването води до покачване на кръвната захар. Затова добрия сън и почивка са изключително важни за човешкия метаболизъм. Когато не си доспиваме, това "събужда" хормона на глада - грелин и той покачва нивата си. Затова когато ставаме много рано или сме легнали късно, обикновено след събуждане изпитваме вълчи глад.