Осем храни, които пазят от рак на гърдата


Промяната в начина на хранене може да намали риска от рак на гърдата с до две трети. Обогатяването на диетата и прибавянето на чист протеин също поддържат теглото нормално.



Вижте кои са осемте храни, които служат като щит срещу коварната болест:



1. Броколи



Сулфорафанът, който се съдържа в броколите, намалява броя на стволовите клетки на рака на гърдата. Това е доказано при изследвания върху мишки, проведени в университета в Мичиган. Разбира се, порция броколи може да не доведе до ефекта, получен при изследването, но за да набавите възможно най-много сулфорафан е добре да приемате зеленчука в сурово състояние или задушен на пара. Варенето унищожава много от съединението.

2. Сьомга



Според изследване на Cancer Epidemology, Biomakers & Prevention приемането на добавки с рибено масло за поне 10 години може да намали риска от дуктален карцином - най-често срещаният тип рак на гърдата. Смята се, че омега-3 мазнините в рибеното масло намалява възпалението, което довежда до рак.Но ако не желаете да приемате хранителни добавки, около 250 гр. мазна риба (сьомга, сардини, риба тон) седмично има същия ефект.

3. Зехтин



Това е още една причина да предпочете екстра върджин зехтина. В Барселона група учени провели тестове отново върху плъхове с болестта. Гризачите били подложени на диета, в която мазнините се набавят предимно от зехтин. Изследователите откриват, че антиоксидантите и олеиновата киселина в зехтина потискат растежа на злокачествените клетки.

4. Магданоз



Учените от университета в Мисури стигат до извода, че растението също потиска растежа на раковите клетки. Апигенинът, изобилстващ в магданоза и целината, увеличава устойчивостта на организма при развитието на раковите тумори. Експертите препоръчват добавянето на няколко щипки дневно от подправката в ястията.

5. Кафе


Приемането на две 300/350-милилитрови кафета дневно предотвратява агресивното развитието на болестта. Джингмей Ли, автор на проучване от май 2011 г., доказало това твърдение, обяснява, че наличието на антиоксиданти в кафето предпазва клетките от увреждане, довеждащо до рак. Все пак са необходими още изследвания, затова приемайте обичайната си доза кафе.

6. Сливи и праскови



Изследователи наскоро откриват, че в сливите и прасковите се съдържат антиоксиданти, съперничещи на тези в "суперхраната" боровинки. Два вида полифеноли (антиоксиданти) спомагат за убиването на раковите клетки, без да въздействат негативно на останалите клетки. Това е добра новина, защото всяка година се диагностицират 180 хиляди нови случая на рак на гърдата и традиционните лечения сериозно увреждат здравите клетки.

7. Боб



Повишаването на приема на фибри намалява риска от рак на гърдата. Учени установяват, че всеки 10 гр. допълнителни фибри към ежедневната диета понижават риска от болестта с 7%. Това е около 1/2 до 1 чаша боб, в зависимост от сорта. Други храни, богати на фибри са ечемик, булгур, леща, грах, артишок, фурми и малини.

8. Орехи



Изследователи от Marshall University School of Medicine в Западна Вирджиния прибавят към дневното хранене на гризачите еквивалента на 50 гр. орехи. На друга група мишки се дават същото количество калории, но без орехи. След 34 дни при мишките, които се хранят с ядките, скоростта на растежа на тумора е наполовина от тази на другата група животни.