Денят се познава по сутринта. А как да направим началото на деня такова, че не просто да преживеем оставащата част от него, а да й се насладим по най-пълноценния начин?

Да, има сутрешни хора. Има и такива, които биха обичали сутрините, ако се падаха някъде към обед. Но има и няколко прости правила, към които можем да се придържаме за около месец, за да си създадем сутрешна рутина.

Именно първите десет минути след събуждането сутрин са най-важните от целия ден, защото имат способността да го предопределят. А резултатите от тези наши усилия със сигурност няма да закъснеят.

Алармата

Най-важното правило е тук да изключим опцията за дрямка и да не си позволяваме излежаване в полусънено състояние още 10-20 минути. Освен че увеличаваме риска да закъснеем за работа, така въобще не си правим услуга, а само затрудняваме доброто начало на деня.

 

Разтягането

Вероятно сме чували за ползите от няколко кратки упражнения в сутрин в леглото преди да сме го напуснали, за да се гмурнем в ежедневието. Дори само да се протегнем едно хубаво за минута или две води до подобряване на гъвкавостта и кръвообращението.

Снимка 353761

Източник: iStock

Водата

След седем-осем часа без хидратация тялото ни се нуждае от достатъчна доза вода, за да започне да функционира на пълни обороти. Дори да не сме фенове на преварената вода или тази с лимонов сок, трябва да изпием поне една чаша след ставане, за да възстановим баланса в тялото си.

Снимка 353758

 

Закуската

Най-важното правило тук е никога да не я пропускаме. Лека и пълноценна, без тестено и сладко. Плодове и мюсли са най-добрата опция. Със закуската стартираме своя метаболизъм и така си помагаме по-бързо да се разгражда храна, която приемаме през целия ден.

Снимка 353763

 

Телефонът

Един от най-вредните навици е той да бъде център на внимание непосредствено преди и след сън. Това създава стрес за мозъка. Проверяването на служебната поща и Facebook може да почака поне до метрото, нали.

Снимка 353767

 

Музиката

Да започнем деня с любима и зареждаща музика е страхотна идея. Така моментално ще се заредим с положително настроение. А ако сме станали навреме, ще имаме и няколко минути да сутрешна разгрявка под формата на танци.

Книгите

Сигурно сутрин, след като едва сме си отворили очите, въобще не ни е до четене. Но всичко е до навик. А само страничка-две от някоя книга за мотивация могат да ни заредят с желание започващият ден да бъде наистина успешен и много по-добър от предишния.