Как да свалим натрупаните килограми от празничната трапеза без диети


Как да свалим натрупаните килограми от празничната трапеза без диети? Това е най-често задаваният въпрос след голямото преяждане. Според диетолозите има как, но най-доброто, което можем да направим, е да се храним правилно. И ако може да превърнем това в навик като миенето на зъбите сутрин например.

Хранете се спокойно

Ако сте свикнали да се храните бързо, време е да намалите темпото. С таймера на телефона си засечете поне 20 минути, в които спокойно да изядете порцията си. Дъвчете прецизно всеки залък.

Спете един час повече

Мичигански учени са стигнали до извода, че допълнителен час сън всеки ден помага за свалянето на килограмите - до 7 кг за година. Тогава метаболитните процеси са по-ефективни, а докато спите, едва ли ще огладнеете.

Наблегнете на зеленчуците

Салата от свежи зеленчуци е задължителна за всяко хранене. От нея можете да си позволите по-голямо количество, така ще залъжете и очите, че се яли повече. Освен това зеленчуците поддържат оптимална хидратация на кожата и подобряват състоянието й. Добре е салатата да бъде подправена само с лимонов сок.

Добавете в менюто пилешки бульон

Яжте повече супи, а не вредни тестени изделия или бързи храни. Освен това супите и бульонът предпазват от простуда. Но избирайте супи, които не са с високо съдържание на мазнини и сметана.

Наблегнете на зеленчуците

Салата от свежи зеленчуци е задължителна за всяко хранене. От нея можете да си позволите по-голямо количество, така ще залъжете и очите, че се яли повече. Освен това зеленчуците поддържат оптимална хидратация на кожата и подобряват състоянието й. Добре е салатата да бъде подправена само с лимонов сок.

Добавете в менюто пилешки бульон

Яжте повече супи, а не вредни тестени изделия или бързи храни. Освен това супите и бульонът предпазват от простуда. Но избирайте супи, които не са с високо съдържание на мазнини и сметана.

Практикувайте йога

Особено полезна е за жените на средна възраст, с нейна помощ те успяват да стопят килограми и то повече в сравнение с други видове спорт. Освен това йогата помага да се хармонизира не само тялото, но и мислите. Хората, които практикуват йога и медитация, са спокойни и по-устойчиви на стрес.

Яжте домашно приготвена храна

Яжте домашно приготвена храна поне по пет дни в седмицата. Тя е по-вкусна и можете да подберете правилно продуктите, да контролирате употребата на захар, сол и мазнини.

Хванете паузата в храненето

Много хора правят пауза по време на храненето. Те оставят вилицата и лъжицата на масата. Според диетолозите това е моментът, в който спокойно могат да станат от масата. Те са вече напълно сити.

Налбелгнете на дъвките

Изберете такива със силен аромат и без захар. Взимайте ги всеки път, когато ви се приядат хамбургер или пържени картофки. След работа, в компания, докато вечер гледате телевизия или сърфирате в интернет, дъвчете дъвка.

Използвайте по-малка чиния

Едно и също количество храна изглежда по различен начин в голяма и в малка чиния. Така ще мислите, че сте хапнали повече, а порцията дори може да бъде по-малка. По-добре е да си определите повече приеми на храна на ден, отколкото да се натъпчете.

Използвайте правилото 80/20

Много е просто - за да не се лишавате напълно от любимите си храни, разпределете здравословните и нездравословните в съотношение 80% на 20% в рамките на една седмица. Така ще имате 20% възможност да се отдадете на изкушенията.

Избирайте червени сосове

Това са сосове, приготвени на основата на доматите. Те по правило съдържат много малко калории и мазнини и са за предпочитане пред сметановите и майонезените сосове.

 

Определете си ден за вегетарианска храна

Не се отказвайте от месото, защото то е полезно за организма. Но един ден в седмицата може да хапвате вегетарианска храна. Ще се уверите, че и без месо може да има вкусни ястия.