Как да приготвите веган пица?


Веганската диета е не само здравословна, но противно на общоприетото мнение, тя е изключително вкусна и разнообразна. Предлагаме на вашето внимание няколко прости рецепти за веган пици, приготвени, разбира се, само от растителни продукти.

Пица Маргарита

Състав: брашно (0,5 кг); суха мая (1 ч.л.); вода (2 чаши); растително масло (1,5 с. л.); домати (4 бр.); гъби; босилек, билки (на вкус); чесън (2 скилидки)

Приготвяне: Смесете брашно, суха мая, гранулирана захар в голяма купа. Смесете чаша студена вода и вряща вода, добавете растително масло и добавете към сместа с брашното. Омесете тестото и го поставете на топло място за час. Пригответе доматен сос: смелете 2 белени домата, добавете лъжица босилек и скилидка ситно нарязан чесън. За пълнежа трябва да нарежете на ситно 2 домата, да приготвите зеленина, босилек. Измийте гъбите, нарежете на филийки. Разточете тестото на тънко, сложете върху хартия за печене, намазана с растително масло. Разстелете слой доматен сос (достатъчно 4-5 супени лъжици). Отгоре подредете в хаотичен ред домати, гъби. Пицата се пече във фурната, загрята до 200 ° С, за 10-12 минути и се сервира, или за по-лесно и сигурно се поръчва от https://www.foodpanda.bg/cuisine/pizza-delivery-sofiya.

Безглутенова пица с патладжан

Безглутенова пица е диетично ястие, което е идеално за хора, които имат проблеми с фигурата, стомашно-чревния тракт. Приготвя се просто и има отличен вкус! Състав: вода (1 чаша); пакетче мая; брашно (1/4 чаша); зехтин (2 супени лъжици); захар (две щипки); винен оцет (1 супена лъжица); горчица (2 супени лъжици); сушени домати (3 супени лъжици); мед (2 с. л.); чесън (3-4 скилидки); чили (0,5 ч.л.); соево сирене (1/3 чаша); червен пипер (2 бр.); пържени патладжани (няколко филийки); босилек, билки, сушени (на вкус).

Приготвяне: Добавете пакетче хранителна мая и малко захар към чаша топла вода. След 10 минути добавете към основата брашно, сушени билки, зехтин. Смесете добре всички съставки и омесете тестото. Поставете тестото за един час на топло място, като по това време се заемете с приготвянето на сос и пълнеж. Пригответе соса, като смесите винен оцет, горчица, сушени домати, 3-4 смлени скилидки чесън, мед, чили. Разбъркайте всичко старателно до получаване на хомогенна консистенция. Пълнежът включва резенчета пържен патладжан, пържена паприка, сушени билки, листа босилек, настъргано соево сирене. Разточете тестото и поставете върху хартия за печене с масло. Поставете във фурната и печете за 10 минути. Върху приготвената основа трябва да се нанесе сос, сложете пълнежа и поръсете със сирене.

 Пица с домати и веган моцарела

Ястието се отличава с нежния си, изискан вкус и ниско съдържание на калории. Състав: суха мая (7 г); брашно (350 г); вода (1 чаша); зехтин (1 супена лъжица); домати (2-3 броя); без костилки маслини (100 г); веган моцарела (125 г); веган пармезан (50 г).

Приготвяне: Смесете суха мая, малко сол и брашно в един съд. След 5 минути добавете чаша топла вода и зехтин. Смесете добре всички съставки с пасатор, омесете еластично тесто и го поставете на топло място за час. За пълнежа трябва да приготвите домати, нарязани на тънки филийки, зеленина, листа от пресен босилек, маслини без костилки, веган моцарела. Настържете пармезан за прах. След като тестото втаса, почти се удвои по обем, то трябва да се разточи на тънък пласт и да се постави върху хартия за печене, поръсена с брашно. Равномерно разпределете домати, босилек, моцарела. Поръсете пицата с настърган кашкавал. Добавете нарязаните маслините и подправките. Пицата се пече в предварително загрята фурна за половин час.

Кокосова пица

Пицата с кокосово брашно се отличава с диетичност и отличен вкус. Състав: соево или кокосово кисело мляко (60 г); бакпулвер (1 ч.л.); кокосово брашно (4 супени лъжици); соево сирене (250 г); лук (1 бр.); шампиньони (350 г).

Приготвяне: Добавете бакпулвер и кокосово брашно към киселото мляко. Замесете добре тестото. Добавете 100 г настърган кашкавал. За пълнежа нарежете лука на кубчета и запържете до светло златисто в растително масло. Добавете нарязаните гъби. Пържете, докато гъбите придобият златист цвят. Разточете тестото на тънък слой, сложете върху лист за печене и печете около 10 минути. Поставете гъбената плънка, нарязаните зеленини. Поръсете със сол, подправки и настъргано веган сирене (100-150 г). Поръсете със зехтин. Препоръчва се да се пече във фурна, загрята до 220-240 ° C, в продължение на 10 минути до пълното приготвяне.