Здравословният живот и осъзнатото хранене със сигурност са на мода, но много от нас често падат в капана на слухове и митове по отношение храната, които понякога носят вреди на организма.

Капанът "Пълнозърнести"

Богати на фибри, полезни въглехидрати и минерали, пълнозърнестите храни са задължителна част от здравословната диета, но много продукти от тази категория често да доста подвеждащи.

Снимка 363985

 

Повечето пълнозърнести закуски на пазара съдържат количества захар, които са пропорционални на тези в някои газирани напитки. Въпреки че са рекламирани и продавани като пълнозърнести, не е изключено хлебчето или закуската, които купуваме, да съдържат над 95% обработвани семена.

Мляко от ядки

Млеката от бадеми или кашу привличат все повече интерес, най-вече заради количествата антибиотици и химикали, които се срещат в обикновеното краве мляко.

Снимка 363986

 

Малко известен факт за широката аудитория обаче е, че прясното мляко от ядки може да съдържа повече химикали и от индустриално произвеждания животински продукт.

Тъй като течността от ядки е много по-нестабилна, производителите са принудени да добавят голямо количество мазнини и цял лист стабилизатори, за да удължат живота на продуктите си.

Белтъци срещу жълтъци

Един от най-големите митове сред активно трениращите е, че, от време на време, трябва да изхвърляме яйчния жълтък и да хапваме само белтъка, защото първият качва холестерола и съдържа калории.

Снимка 363987

 

Въпреки че това са неоспорими факти, жълтъците са изключително богата на хранителни вещества храна, заредена с много витамини и важни минерали. Холестеролът и калориите в тях не би трябвало да бъдат проблем за никой физически активен човек, стига консумацията им да е в разумни граници.