10 храни, които никога не трябва да ядем на закуска


Закуската е най-важното ястие за деня, убедени са специалистите. Какво похапваме сутрин пряко влияе на начина, по който се чувстваме през целия ден.

Затова е изключително важно каква закуска избираме. Тя трябва да е богата на витамини и да повишава тонуса ни, а не да ни отнема енергия.

Ето кои са 10-те храни, които В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ не бива да ядем сутрин.

1. Палачинки и тостове

Кой не обича да хапне палачинки в неделя сутрин или да си приготви апетитен тост със сирене? Ами, всъщност тялото ни не обича... Тези храни съдържат само въглехидрати, така че със сигурност не са това, от което организмът ви се нуждае сутрин.

2. Сладки неща

Донъти, понички, мекици и всички подобни са изключително неподходящи за закуска. Многото захар и малкото фибри вътре водят до рязък скок на кръвната захар. След това обаче и спадът идва бързо.

3. Бегъли и гевречета 

Бейгълите, също като сладките неща, бързо ни дават много енергия, но след това тонусът рязко спада. Избягвайте ги.

4. Енергизиращи смутита

Не всички смутита са еднакви. Избягвайте преработените съставки - смутита с готови плодови сокове, сладолед, шоколадов сироп или стърготини, сироп от агаве, протеин на прах или неорганично фъстъчено масло не ви правят услуга. Най-добре заложете на смути, което да е богато на свежи плодове и зеленчуци, чиа и кокосово мляко.

5. Готово мюсли от кутия

Всички видове мюсли с шоколадови парченца, изкуствени аромати и евентуално мед всъщност съдържат много повече от посоченото на кутията. Ако искате да ядете мюсли, пригответе си го сами вкъщи, сложете сурови лешници, бадеми и кашу, и добавете свежи плодове.

6. Бекон, яйца и наденички

Много хора ядат такава закуска с години. Наситените мазнини, холестеролът и животинският протеин в големи дози обаче не се отразяват добре на храносмилателната система. Те ще ви накарат да се чувствате уморени още от сутринта.

7. Мъфини в пакетче

В готовите мъфини има огромно количество захар и неясен брой Е-та - необходими, за да ги запазят за по-дълъг срок. Опитайте да си приготвите домашни кексчета с кафява захар, безглутеново брашно или овесени трици. Захарта можете да замените и с банани или фурми.

8. Гранола барчета

Още една храна, която е по-добре да избягвате, ако не си я приготвяте сами. Купените барчета може да ви изглеждат здравословни, но често са пълни с мазнини и скрити въглехидрати.

 

 

9. Кисело мляко 

Оказва се, че и киселото мляко не е подходящо за старт на деня. То ускорява освобождаването на слуз в тялото и може да доведе до проблеми с гърлото и носа.

10. Готова овесена каша

Пакетчетата с инстатна овесена каша съдържат добавено количество захар и аромати, но не и достатъчно фибри, за да започнем деня добре. Така че, ако искате овесена каша, пригответе я сами - изключително полезна е.